Raamblindering

Het blinderen van uw autoramen of ramen van uw bedrijfswagen.

U ziet het wel eens rijden… een geblindeerd achterraam… en… het ziet er niet uit… AL DIE KREUKELS!

Men denkt even snel en gemakkelijk een achterruit of gewoon een zijruit te blinderen en loopt al snel tegen een aantal problemen tijdens de montage van de folie.

Probleem 1: De folie is stug, niet te vervormen en er komen gelijk kreukels in. Dit vereist een specialistische aanpak.

probleem 2: U heeft geen garantie op de folie als u deze zelf aanbrengt. Volgens de fabrikant moet dit door een gespecialiseerd bedrijf gemonteerd worden.

De Haan reclame heeft zijn erkenning in het blinderen van zij- en achterruiten van personenauto’s en bedrijfswagens.

blinderen autoramenHet voordeel voor u is dat de folie professioneel en strak op uw raam wordt gemonteerd en dat wij u de volledige fabrieksgarantie kunnen geven door onze erkenning.

De folies die wij gebruiken hebben een aantal voordelen:

  • De nieuwste opbouwtechnologie waarbij spanningsloze opbreng het resultaat is
  • Uitstraling van privacyglas sluit perfect aan bij de meeste auto’s
  • Milde Perfect-clear lijmlaag wat de folie helder maakt
  • Dura-slide Hardcoating wat de folie extra krasbestendig maakt
  • Niet reflecterend aan de binnenzijde voor een optimale doorkijk
  • In verschillende tinten verkrijgbaar van 10% tot 70%
  • Kleurstabiliteit (bij het vervangen van een raam geen kleurverschil)
  • Bedrijfsauto’s volledig blinderen, van buiten-af geen inkijk en van binnen-uit een goed doorzicht

Nadelen van raamblindering zijn:

  • Minder lichtinval in de auto waardoor bestuurders moeilijker te zien zijn
  • In de avond bij achteruit rijden minder zicht
  • Er kunnen zich stofjes tussen de folie en het raam bevinden welke zich uiten in witte puntjes. Dit is helaas niet te voorkomen daar een auto nooit stofvrij is. Hoe donkerder de folie… hoe meer het opvalt!

Voorramen en wetgeving:

Het blinderen van voorruiten raden wij ten zeerste af. Dit heeft een aantal redenen. De Nederlandse wetgeving geeft aan dat het Openbaar Ministerie een richtlijn heeft opgesteld dat alle ramen voor de B-stijl een lichtdoorlating moeten hebben van minimaal 50%. Standaard glas vanuit de fabriek heeft al een lichtdoorlating van 70%, dus er blijft 20% over.

Wanneer we de ramen gaan tinten mag dit dan maar met 10%. De overige 10% wordt geblokkeerd in de loop der tijd dat de ramen binnen vuilaanslag hebben, vuile vingers op de ramen staan, ouderdom van de folie, noem maar op.

raamblindering reglement

Indien wij de ramen voor de B-stijl blinderen raden wij aan vooraf een stukje folie te halen en op het politiebureau te laten controleren of u hiermee nog aan de Nederlandse wet voldoet. Wij leveren door de KLPD gecertificeerde folie, maar dit geeft geen garantie dat dit binnen de norm valt. Na blindering van de voorste ruiten moet u dan nog een keer langs het politiebureau om te laten meten en een certificaat hiervoor te halen.

Een tweede probleem is de Europese regelgeving. Deze geeft aan dat de ramen helemaal niet voor de B-stijl geblindeerd mogen worden. Zodra u dus met een geblindeerde auto, voor de B-stijl, over de grens gaat, loopt u het risico alsnog een boete te krijgen en kunt de folie er ter plaatse vanaf halen. Maar… ook in Nederland kunt u (sporadisch) een boete krijgen op de Europese richtlijn daar deze wet boven de Nederlandse staat.

Alle ramen achter de B-stijl mag u blinderen zoals u wilt, mits uw auto is voorzien van een rechter buitenspiegel.

Voor meer informatie… neem contact met ons op.

Prijzen:


Enkele voorbeelden raamblindering:

Onze openingstijden zijn:

ma t/m vr: 08.15 – 17.15 u

Za en zo: gesloten.

Wij werken op afspraak!

Voor een afspraak:

of bel: 0413-273052